Akár az aluljáró lezárásával is járhat, ha a Fővárosi Önkormányzat nem lát hozzá haladéktalanul a Flórián téri felüljáró rekonstrukciójához.
Gyerekfej nagyságú, méretes betondarabok potyognak rendszeresen a Flórián tér különböző részeire az Árpád hídi felhajtó két ágának elhanyagolt állapota miatt. Veszélyben van nap mint nap elhaladó több tízezer autós, az aluljáró fedetlen részein közlekedő gyalogosok és a római kori Fürdőmúzeum is.
A Flórián téri csomópont Szentendrei útról az Árpád hídra vezető felhajtói az 1980-as évek első felében épültek. Harminc év elteltével a 364 méter hosszú déli és a 322 méteres északi közúti felüljárók állapota a karbantartások elmaradása miatt már aggasztó mértékben leromlott. A Főváros korábbi vezetése ezért 2018 végén közbeszerzési felhívást tett közzé, amely eredménytelenül zárult, mert az egyetlen beérkezett ajánlat meghaladta a korszerűsítésre fordítható keretet.
2020-ban az eljárást megismételték, ezúttal a szerződésre is aláírás került, de a munka nem kezdődött meg – továbbra is hullanak a betontömbök.
Hogy mi áll a Karácsony-féle fővárosi vezetés késlekedése mögött, nem tudni, ahhoz viszont nem kell mérnöki végzettség, hogy lássuk: kátyús útfelület, omladozó illesztések és a rossz esővíz elvezetés miatt málló betonelemek csipkézik a felüljárók pályaszerkezetét és tartóoszlopait. Ezek az állapotok általánosnak tekinthetők Budapesten, a Népszava néhány napja megjelent gyűjtéséből kiderül: a fővárosi hidak és felüljárók harmada kiterjedt felújításra szorul. Ám ez a városvezetés hozzá nem értése és rossz gazdálkodása miatt aligha valósulhat meg.
Kiss László polgármestert sem hallottuk még lobbizni DK-s főnökénél vagy a főpolgármesternél a Flórián téri felüljáró felújítása ügyében, pedig minden bizonnyal ő is a helyszínen pingvinezne, ha baleset történne. Fontos szem előtt tartanunk: egy újabb sárgadinnye nagyságú betondarab szerencsétlen lezuhanása bármikor tragédiát okozhat! Ez pedig az aluljáró lezárásával, illetve jelentős, egész Óbudát érintő forgalomkorlátozással is járhat.