Új buszok, villamosok, megújuló HÉV
2021. január 15. írta: Óbudai Hírek

Új buszok, villamosok, megújuló HÉV

Óbudán is érezhetőek a tömegközlekedési fejlesztések

hev.jpgÓbuda sem marad ki a következő hónapok, évek tömegközlekedési fejlesztéséből. Összegyűjtöttük az aktualitásokat.

Pár napja vadonatúj buszok érkeztek a fővárosba, és sorban állnak forgalomba az új villamosok is. Néhány éven belül pedig, Budapest legjelentősebb közlekedésfejlesztési beruházásaként, megújulnak a HÉV vonalak és új, alacsonypadlós szerelvények váltják a hangosan csattogó 40-50 éves vonatokat.

A főváros még a 2020-as költségvetési évben kapott a kormánytól buszbeszerzésre 3,2 milliárd forintot, melyet a 2021-es évben fog tudni lehívni. Erről levélben tájékoztatta még tavaly májusban a főpolgármestert a miniszterelnökséget vezető miniszter, Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. 17 új autóbusz a napokban megérkezett Budapestre, derült ki az államtitkár Twitter-üzenetéből:

„Az éjjel Budapestre érkezett újabb 17 busz, amit a kormány vásárol a BKV-nak. 64 vadonatúj, akadálymentes, légkondis, környezetbarát kékbusz beszerzését biztosítottuk, ezek heti félmillió budapestit szolgálnak ki. Jó utat mindenkinek!”

Megújul a H5-ös HÉV is

Egy éven belül elkészül a következő évtized legjelentősebb közlekedési fejlesztésének részét képező 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmánya. A Budapestet és az agglomerációját érintő vasútfejlesztési elképzelés eredményeként egy – a menetidőt jelentősen lerövidítő és a jelenleginél nagyságrendekkel magasabb utasszámot lehetővé tévő – elővárosi gyorsvasút jön létre a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV-vonalak belváros alatti összekötéséből.

A HÉV-fejlesztés részeként lecserélik a 44 éves átlagéletkorú, mára már teljesen elöregedett kocsikat is, a több mint 50 szerelvényre vonatkozó tender az elmúlt 40 év legnagyobb volumenű járműbeszerzése lesz. Az új járművek akár 100 km/h sebességgel is közlekedhetnek majd egyes szakaszokon.

A szentendrei (H5-ös) vonalon modern, akadálymentesített megállókat, Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, aminek köszönhetően lehetőség nyílik a sebességkorlátozások megszüntetésére és a szerelvények sebességének növelésére is. A HÉV menetideje Szentendre és a Batthyány tér között akár 6 perccel is csökken majd, a járatok 4-5 percenként követhetik egymást, és vonalon gyorsított járatok is közlekedhetnek majd.

A kivitelezés a 2021 és 2027 közötti európai uniós források rendelkezésre állásának függvényében indulhat el. A kormány döntött arról, hogy ha elégséges uniós forrás áll rendelkezésre, a projektet az előttünk álló uniós fejlesztési időszakban meg kívánja valósítani.

Források: Mandiner, Magyar nemzet, Infostart

A bejegyzés trackback címe:

https://obudaihirek.blog.hu/api/trackback/id/tr4716388984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissGecihuszár 2021.01.16. 19:03:03

ez mind szép s jó, csakhát az ördög ismét a részletekben rejlik, ugyanis ezen buszokat, villamosokat, trolikat (HÉV-ekről nem beszélek, mert azokat a MÁV üzemelteti) majd üzemeltetni kell, azaz kell a buszokba gázolajat önteni, a trolik, villingerek számára áramot biztosítani, ami biza pénzbe kerül. nomármost, ha és amennyiben a fővárostól elvesszük még a levegőt is, tehát minden olyan adóbevételt, mely korábban részben, vagy egészben a főv. önkori cassájába vándorolt, akkor előfordulhat, hogy a cassa kiürül és nem lesz gempa semmire, beleértve a közösségi közlekedés fenntartására és akkor jól fognak mutatni a BKV, ill az Arriva üzemegységeiben egymás hegyén- hátán a buszok, trolik, villamosok, metró szerelvények. Ezt az apróságot azért ne felejtsük ki ,amikor ilyen és ehhez hasonló diadalittas blog posztokat írunk...

dwr 2021.01.16. 19:29:31

Békás és Szentendre között fel sem tud gyorsítani mert jönnek a megállók elég sűrűn. A pályavezetés marad, sebesség marad...
Csodabuszok...Ikarus 280!!! is szokott a109es vonalán járni...

Bkkzol 2021.01.16. 21:07:58

@KissGecihuszár: Nem volna rossz ötlet a reggeli és délutáni csúcsidőben a metrón, de akár a héven is expressz járatot csinálni. Ezek csak 3-4 nagy forgalmú helyen állnának meg.

BölcsÉsz 2021.01.17. 14:34:28

@Bkkzol: A Batthyány tér és Békás között a HÉV csúcsidőben 5-7 percenként jár. Ha ott 1-2 megállót kihagysz, egymásra torlódnak a szerelvények. Ugyanez a helyzet a metrónál is.
HÉV gyorsjáratot az 5-ös vonalon csak Békás és Szentendre között érdemes indítani, esetleg csúcsidőn kívül. A többi HÉV-et ennyire nem ismerem.
De ezekről a fejlesztésekről kb. 5-6 éve olvastam először.

öreg baka nem rakéta 2021.01.17. 16:13:39

@Bkkzol: És mi van a lassabban közlekedő szerelvényekkel? A gyorsabb átugorja őket? netán esetleg beáll a sorba? Mennyibe kerülne és megéri-e minden állomáson a kerülő vágányok kialakítása? Mi van akkor, ha a nyílt pályán érné utol a lassút? Csak kérdezem, biztos van rá értelmes magyarázatod.

Bkkzol 2021.01.17. 16:20:27

@öreg baka nem rakéta: biztos hallottál már arról, hogy valahol több sínpár van... talána XXI. század hajnalán nem megoldhatatlan logisztikai probléma , hogy ne véletlen szerűen jöjjön-menjen a szerelvény.
Ha jól emékszek valahol már ki is van építve dupla sínpár... tudood , mint a vasútállomásokon? Több vonat is jöhet-mehet egy időben. Nézz körül a Nyugati vagy Keleti pályaudvarban... esetleg U-bhan vagy S-bhan Münchenben?!

KissGecihuszár 2021.01.17. 18:33:42

@Bkkzol: nos, pl. Karlsruhe-ban van ú.n. Eilzug pl. az S11-es bahn-on, mely a csúcsidőben közlekedik és jónehány megállóban nem áll meg, de ez úgy lehetséges, hogy az előtte közlekedő normál S1-es S11-es bahn-ok és az Eilzug között igen tekintélyes idő telik el, ha jól emléxem, olyan 12 perc, melyből pl. Ettlingenig ez utóbbi lefarag vagy 6-ot. A baj akkor kezdődik, ha -és erre bőven volt példa, ameddig én ott életem, ez 2016-ban volt- ha az Eilzug előtti S1-es mondjuk késve érkezik az első közös állomásukra és az Eilzug S11-es menetközben beéri. Na, akkor megy a lecsóba az Eilzug "pirossága". mivel ez a Magyar Ugar, itt örüljünk majdan annak is, ha a teljes jelenlegi 5-ös HÉV vonal vágányai, biztber-e, egyéb infrája fel lesz oly mértékben újítva, hogy azon eme csiri-biri új járművek kedvükre száguldozhatnak, mondjuk 80Km/h sebességgel, mert momentán tele az egész vonal lassújelekkel!
süti beállítások módosítása