Ha az illetékesek nem teszik meg az első lépést, használjuk a nyilvánosság erejét! A Járókelő.hu fogadja a köztéri problémákról szóló bejelentéseket, továbbítja őket az illetékes hivataloknak, és a választ is közzéteszi.
Hogyan működik?
A problémákat a jarokelo.hu főoldalán található Probléma bejelentése gomb segítségével lehet beküldeni. Ehhez rövid címet és leírást kell adni az esetről. Azt is meg kell jelölni, milyen kategóriába tartozik a probléma (pl. forgalomtechnika, kátyú stb.), a térkép segítségével pedig meg lehet adni a probléma helyét és feltölteni egy vagy több fényképet, vagy videó linkjét is. Ez segít az oldal készítőinek a probléma azonosításában, illetve annak kiderítésében, hogy a pontos helyszín melyik hivatal, hatóság, szervezet illetékességi körébe tartozik.
A bejelentést követően az oldal szerkesztői ellenőrzik annak a tartalmát, kiegészítik a megoldáshoz szükséges információkkal és eljuttatják az illetékes intézményhez az adatokat. A bejelentő minderről emailben értesítést kap, azonban a személye minden esetben anonim marad.
Ideális esetben az illetékesek rövid időn belül válaszolnak a Járókelő.hu részére és megírják a probléma megoldására tett tervezett intézkedésük módját és várható idejét. Ha mégsem válaszolnának, a Járókelő.hu a problémát 30 nap után újra elküldi az illetékes hivatalhoz, majd 60 nap után megoldatlannak jelölik a problémát. Ez jelenik meg az olyan bejelentéseknél is, melyekre az illetékesek már a megoldás időpontját és módját tartalmazó levéllel válaszoltak, de mégsem oldották meg a problémát.
Tapasztalataink azt mutatják, hogy az illetékes szervezetek, hivatalok komolyan veszik a Járókelő.hu oldalra érkezett bejelentéseket, hiszen azok visszakereshetők, nyilvánosan nyomuk marad, ellentétben a közvetlenül a hivatalok saját csatornáira érkezett jelzésekkel.
Fotók, grafikonok: jarokelo.hu