Interjú: Egy önkormányzati képviselő lemondásának okai
2022. augusztus 29. írta: Óbudai Hírek

Interjú: Egy önkormányzati képviselő lemondásának okai

Hazai Iván András volt kerületi DK elnök és alpolgármester is, később kilépett a pártból és képviselőségéről is lemondott. A megüresedett pozícióra szeptember 4-én tartanak időközi választást Óbuda-Békásmegyeren. Őt kérdeztük a lemondás okairól.  

1601139_192938527571225_22558333_n.jpgSokan nem értik, hogy egy sikeresnek mondható politikai karrier, hogy érhet ilyen gyorsan véget. Mesélne röviden az előzményekről?

Én abban az időben vettem fel a politikai kesztyűt, amikor sokakkal együtt azt éreztem, hogy a baloldal irányvonala félresiklott és a szélsőjobb egyre inkább erőre kap. Lassan összeállt az interneten egy zömében civilekből álló csoport, akik úgy gondolták, hogy le kell válni az avittas gondolkodású MSZP-ről. Akkor még neve sem volt az új szerveződésnek, ami később a Demokratikus Koalíció nevet kapta és vezetőjeként Gyurcsány Ferencet képzeltük el.

2012 januárjában a Demokratikus Koalíció III. Kerületi szervezetéhez csatlakoztam. 2015- ben lettem a kerületi szervezet elnöke. 2019. októberében az ötpárti koalíció megnyerte az önkormányzati választásokat. A győzelem megszerzésében elévülhetetlen érdemei vannak Rózsa László Péternek, aki állhatatosan küzdött a kerületi gyermekszakrendelő megvalósulásáért és ez lett az ellenzék és ezen belül Dr. Kiss László választási kampányának legfőbb programja, enélkül nem nyertünk volna.
Ekkor lettem a városfejlesztésért és az egészségügyért felelős alpolgármester.

Nagy lelkesedéssel álltam neki megvalósítani az elképzeléseimet. Ekkor kezdődött a kerület Integrált Településfejlesztési Stratégiájának elkészítése, számtalan egyeztetéssel, konzultációval.
Javaslataimmal segítettem a Klímastratégia terv elkészültét. Az egészségügyi területen rendkívül sok segítséget kaptam Rózsa László Péter képviselőtársamtól, akivel közösen, folyamatos konzultációval segítettük az E-Consult 2000 Kft. szakértői munkáját a gyermekszakrendelő megvalósulásáért.
Képviselőtársammal közösen konzultációt folytattunk a Szent Margit szakrendelő szinte minden munkatársával, hogy miként lehet változtatni az egészségügyi ellátás területén. A járvány idején maszkokat, fertőtlenítőket vittünk a lakosoknak, intézményeknek. Előterjesztésében megvalósult a meningococus B és a rotavírus elleni védőoltás önkormányzati támogatása. Javaslatára sikerült elfogadtatni az éves szociális krumpliosztás jogosultjainak kiterjesztését. Mindezek ellenére azt éreztem, hogy munkáját nem becsülik, sőt lelkesedése zavarja a többieket.

Egy idő után- az elképzeléseim terén- magam is egyre több nehézségbe ütköztem a városvezetéssel.

Megértettem, hogy volt egy megszorítás, de azt, hogy még tervbe se vették a Harrer sétány megújulásának ütemezését és minden egyes alkalomkor a szóbeli ígéretnél tovább nem jutottam, ezt nagyon fájlaltam. Ugyanígy jártam a fővárosi kezelésben lévő gázgyári lakótelep üres lakásainak kiadása kapcsán, amelyre kerületi csereingatlan megoldást javasoltam, valamint a Fő tér burkolatának megújulása terén is. Egyedül a Harrer utcai Hétpettyes óvoda udvarának felújítása valósult meg a közösségi költségvetés kapcsán.  A siófok-sóstói üres ingatlan kapcsán is Rózsa László Péter képviselőtársammal együtt sok belső vitám volt, hogy ne adjuk el. A mostani telekárakat ismerve egyre értékesebbé fog válni ez a terület is.

És mi vezetett mégis a koalícióval való szakításhoz és végül a lemondáshoz?

Végül az tette be a kaput, hogy az a DK, amelyik a legnagyobb ellenfele volt a Jobbiknak, összebútorozott vele. Ez volt mindkét részről az elvek teljes feladása. Felteszem a kérdést: kik voltak ők valójában? Győzött valamelyik is? Szerintem legfeljebb a politikai csoportok átrendeződtek. A DK-ból egy csoport kiábrándult, mások- főleg az MSZP-hez köthető politikusok menekülési utat találtak a DK-nál. A Jobbikból a nemzeti radikálisok a Mi Hazánkhoz csatlakoztak. Maradtak a matematikai százalékok. Újból statikussá vált a magyarországi rendszer. A kérdés az, hogy valójában kinek jó ez?!  Erre nem fogok tudni választ adni.

Amikor Rózsa László Péter képviselőtársammal együtt kiléptünk a DK-ból, attól kezdve ellehetetlenítettek bennünket. Nem voltunk hajlandó hallgatási szerződés aláírni a frakciófegyelem fenntartása érdekében. Szégyenletes ebben a kerületben, hogy szekértáborok védelme és az egyéni hatalmi becsvágy mellett elveszik maga az ember, azok, akiért tulajdonképpen felelősek vagyunk.

Ha valamit nyilvánosan kritizálni mertem, arra csak gúnyos válasz érkezett. Nem tartom normálisnak azt sem, hogy a képviselők előterjesztésének előkészítésében a hivatali dolgozók nem segédkezhetnek, ráadásul a kettőnk esetében – a hozzám eljutott információ szerint – a hivatali dolgozóknak megtiltották, hogy velünk szóba álljanak. Ilyen előzmények után komoly eredmény volt, hogy Rózsa László Péter képviselőtársam javaslatát a sajátos nevelésű gyermekek iskolai étkeztetésének ingyenessé tételét sikerült elfogadtatni. Gyakorlatilag megfosztottak minden cselekvési lehetőségtől. Elegem lett a további megaláztatásból. Az egészségi állapotomban bekövetkezett változások csak megerősítettek abban, hogy képviselői megbízatásomról lemondjak.

Köszönjük!

Hazai Iván András lemondása miatt ősszel időközi választást tartanak Óbuda 2-es számú választókörzetében. A volt DK-s képviselő helyére szeptemberben egy újabb DK-s jelöltet indítanak Kiss Lászlóék. Nagy valószínűséggel ezúttal egy olyan képviselőt szeretnének Kappeller Zsuzsanna személyében, aki nem zavar sok vizet és szemet huny a baloldal viselt dolgai fölött. Kérdés, hogy az óbudaiak is ugyanezt szeretnék, vagy inkább ellentmondanak majd a polgármester elképzeléseinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudaihirek.blog.hu/api/trackback/id/tr6217918703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása